Frågor & svar gällande gruppanslutning av bredband

Jag har Comhem/Telia idag, kommer jag att påverkas?
Nej. Du påverkas inte. Vi rekommenderar dig dock att säga upp det bredband som du redan har via din leverantör. Då du nu får det via datauttaget i lägenheten.

Vad behöver jag göra för att det ska fungera?
Du behöver endast ansluta en internetkabel från datauttaget till din dator eller annan enhet. Inga användarnamn eller lösenord behövs.

Behöver jag inte någon router?
Du ansluter enkelt din enhet direkt via kabel från datauttaget. Så länge du endast har en enhet med möjlig kabelanslutning behöver du ingen router.
Om du har flera enheter eller använda bredbandstjänsten trådlöst behöver du en router.

Får jag en router från föreningen?
Nej. Var medlem får själv inskaffa en router som täcker ens behov. Från Kjell & Company finns modeller från 299 kronor. Tänk bara på att de ofta finns en anledning till att allra billigaste varianter är just billiga – sämre kvalitét.

Kostar det något?
Ja. Prisbilden för denna tjänst är 99 kronor per månad och lägenhet som specificeras på avin från och med oktober.

Jag använder inte internet, kan jag välja bort detta?
I och med att detta är en gruppanslutning, gäller det alla lägenheter och går ej att väljas bort.

Jag använder mig av en e-post från min leverantör, vad händer då?
Om du har en e-post kopplad till din nuvarande leverantör av bredband exempelvis en som slutar på @Telia.se, @bredband.net @comhem.se Kom ihåg att den troligen kommer att upphöra från och med att ditt abonnemang upphör.
Vi rekommenderar dig att byta till en operatörsneutral epost-adress, tex @gmail.com, @hotmail.com eller @outlook.com