Som så ofta så uppstår frågor när ett projekt skall genomföras. Här samlar vi upp frågor och svarar på dem löpande.
Har du frågor så är du välkommen med dessa via mail: info@brfalbacken.se
Måste jag riva mitt kök?
Nej. För att utföra en relining behöver ProLine endast komma åt avloppet vid golvet, det går som oftast genom skåpet under diskbänken.
Skulle det vara så att du som medlem renoverat, kanske flyttat diskbänk eller liknande, kan ProLine behöva lösa detta. Det kommer då att lösas individuellt med var medlem i så fall.
Måste jag använda toa- duschvagnen i 8 månader?
Nej. Det är endast på dagtid de dagar som arbete pågår i din trappuppgång/lägenhet som du kan/behöver använda vagnen. Varje medlem kommer få information när det blir aktuellt för just din lägenhet.
Hur vet jag om jag får spola?
Proline kommer löpande att informera dig några dagar innan, så du vet vilka dagar och tider som du inte får spola. Information kommer delas ut i postboxar samt sätta upp i trapphuset vilka dagar och tider som gäller. Det betyder att du som bor på Albäcksgatan 37 berörs inte medan arbetet pågår på Albäcksgatan 33 B.
Jobbar de hela sommaren?
Nej. ProLine kommer att ha uppehåll (semester) under sommaren. Mer information om detta kommer.
Vilka arbetstider kommer det att vara?
4-dagars arbetsvecka, måndag – torsdag, klockan 07:00-19:00.
Fredag – söndag sker inget arbete.
Undantag om det skulle uppstå något akut som måste åtgärdas omgående. Samt arbetet i ICAs lokaler. Detta arbete måste ske nattetid, för att inte påverka ICA verksamhet. Information till berörda kommer när det blir aktuellt.
